tisdag 13 juli 2010

Petach Tikva Shuk och inget visum

Det var inte ett dugg dramatiskt igår på mötet om mitt visum. Eftersom att jag fortfarande väntar papper från Sverige så ville den trevliga tanten inte öppna våran fil ännu, med anledningen att om kompletteringen inte stämmer så måste hon neka mig visum. Hur som helst så verkade tanten se till vårt bästa och nu är det bara att invänta mina stämplade dokument.

När vi ändå var inne i city så passade vi på att besöka Petach Tikva Shuk - marknaden, vilket var på tiden då Moran inte har varit där sen hon var liten. Hon förvarnade mig om ett riktigt skithål så det blev lite av en chock när det visade sig att de totalrenoverat stället och det var helt klart den fräschade shuk jag hittills sett i Israel. Hade självklart inte med mig kameran men hittade detta: Open-Air market in petach tikvah, där jag också lånade bilderna.

Den gamla marknaden

Den nya marknaden

0 kommentarer:

Skicka en kommentar