tisdag 17 augusti 2010

Lya mitt i city? Kom och ta!

Det är lägenhetskaos just nu. I går blev vi erbjudna en lägenhet med toppläge - man skulle kunna jämföra med mitt på Medborgarplatsen - men tackade nej. Det var den första vi verkligen var och kollade på, så det känns lite förhastat att skriva på kontrakt i dag. Men vi räknar med att hitta något innan månaden är slut och flytta i början av September.

Till skillnad från Stockholm så har man i Tel Aviv möjlighet att bo mitt inne i smeten utan att behöva köa en halv livstid, precis som i många andra storstäder i världen. Men då får man också räkan med en annan standard på boendet. Visst finns det jättefina lägenheter och man kan ha riktigt tur, men mycket ser ut tyvärr ut som fallfärdig dynga. Så då kommer kompromissen mellan bra läge, pris och själva lägenhetens status. Vi utgår från Rothschild Boulevard, stadens gay-mecka, och jobbar oss utåt. Jag vill gärna hålla mig inom 10-15 min promenadavstånd. Så nu sitter jag hysteriskt och letar då det för det mesta är först till kvarn som gäller. Som tur var finns KanGarim.co.il....

2 kommentarer:

Kim M sa...

Saknar TLV. Måste boka in en ny resa snart, så jag har något att se fram emot.
Lycka till med bostadssökandet!

Razi sa...

Tack Kim! I morgon verkar det som att vi ska skriva kontrakt på en 2a mitt på allenby med jättebalkong. Så nästa gång du kommer så får du komma förbi på en kall Goldstar:)

Skicka en kommentar