torsdag 2 september 2010

Andra attacken på Västbanken och bryr mig bara om min nya lägenhet

Plötsligt händer det. Efter ett frustrerat letande så står man där med nycklarna i handen mitt på Allenby - drömtjejen och drömlyan.

Samtidigt så firar Hamas attacken på Västbanken då fyra civila israeler dödades, varav en gravid kvinna. Detta skulle vara ett bevis på missnöje över de pågående fredssamtalen och terroristgruppen utlovar fortsatta uttryck i samma stil. Och nu har en till, dock mindre dramatisk, attack inträffat på Västbanken. De två offren överlevde med skador. Trotts detta finns det fortfarande ihärdiga skribenter från vänsterkanten som försvarar Hamas likt en pojkes busstreck. Så allt är med andra ord som vanligt. En intressant tanke är dock hur anti-israel-gruppen skulle ställa sig till Gaza och Hamas vid en eventuell tvåstatslösning där Hamas står utanför?

Men, jag har ju den där lägenheten med jättebalkong över träden och det blir ju inte fred i morgon heller.

Andra balkongen till vänster. Kan tillägga att det är betydligt
mer träd nu än när denna bilden togs. 

1 kommentarer:

Kim M sa...

Mitt på ALLENBY! Du har det gott du! Njut nu så tar vi itu med Hamas vid ett senare tillfälle.

Skicka en kommentar