måndag 19 juli 2010

rocket in uranus

Jag har varit en smula lat med bloggandet på senaste - vilket jag skyller på för många bollar i luften. Jag har till exempel inte AIDS, vilket jag kundera konstatera efter ett gratis test i en skåpbil utan för en klubb som jag inte minns namnet på, men man hade 3D-glasögon och lösenordet för reducerat pris på inträde var "rocket in uranus".

Förutom att jag är fri från obotliga sjukdomar så har jag även berikat min flickväns kulturella sinne med svenskt filmaraton a lá Stig Larsson trilogin, Arn, Farsan, Jalla! Jalla! och Så som i himlen. Nu tror hon att Mikael Nyqvist är Sveriges, i princip, enda skådespelare då han spelade i fem av sju sedda filmer.

Nu har jag även uppdraget att hitta på en typisk svensk maträtt som är kosher och vegetarisk innan torsdag.

Men bloggen ska hålla igång i alla fall, så mycket kan jag lova.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar