söndag 11 juli 2010

För tredje gången lyckades jag hamna i israelisk media

Jo, ännu en gång har jag på något sätt lyckats förevigas i israelisk media. Denna gång så handlar det om en artikel i COSMOPOLITAN på temat "kärlek över gränserna" och min flickvän intervjuas om vår - kanske inte helt vanliga - relation, som ett gott exempel på hur man lyckas. Jag är otroligt glad över att ha mitt livs kärlekshistoria förevigad i tryck, kanske något att lägga till i min visum-ansökan?

Förra sommaren var Israel och Sverige i blåsväder efter Aftonbladets artikel som anklagade Israel för att stjäla organ från döda palestinier. Denna gång så hade Israels störta webbtidning Ynet fått nys om att det befann sig svenska volontärer på min kibbutz och det slutade med en stor intervju och plåtning framför kossorna.


Som följd av artikeln i Ynet så började tv-kanaler ringa och vi blev erbjudna att sitta i morgonsoffan live. Det var lite för mycket och vi skulle även på en resa till Nazareth samma dag. Så det blev inte av, men däremot så gjorde en annan tv-kanal ett reportage om oss tre svenskar på det organiska fältet. Jag har fortfarande inte sett inslaget men det inkluderar idylliska intervjuer i skitiga arbetskläder framför blomsterbäddar och groteska klipp då vi står och planlöst hackar i jorden som andra slavarbetare i den värsta sommarhettan. Jag måste försöka få tag på videon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar