torsdag 30 september 2010

All credit till dig Johanna, all credit.

Sitter/ligger i soffan på balkongen och dricker rödvin med Limor och Moran. Allenby börjar vakna till efter Sukkot och idag har vi bokat biljetter till Sverige - bra och läskigt - skrämmande och fint. Men det blir en vintersemester trotts allt, 12dec-4jan.

Men först är det något betydligt aktuellare att se fram emot - min vän Johannas första resa till Israel. Nästa vecka kommer hon och jag kan inte annat än att le åt tanken på att få visa upp min älskade stad, mitt älskade land, för min älskade vän. På grund av konflikten och den allmänt negativa synen på detta land så känns det finare än någonsin när en kompis vågar sig över gränsen. All credit till dig Johanna, all credit. Ses på Ben Gurion!

Förra vintern - kundvagns-äventyr.
Vin-frukost i Bagarmossen.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Från vin-frukost i Bagis till rödvinshäng på Allenby. Livet är spännande!

Razi sa...

Livet är underbart skulle jag säga!:)

Skicka en kommentar