tisdag 28 september 2010

En rejäl uppdatering

Mamma har klagat på avsaknaden av blogginlägg, så jag får försöka mig på en update;

Det har varit två födelsedagar (bla Morans), Rosh Hashana, Yom Kipur, Sukkot och en massa lediga dagar för alla utom mig. Jag har ju börjat plugga från en svensk högskola på distans och det är frustrerande att följa svensk almanacka, minst sagt. Speciellt är jag avundsjuk under denna månad då högtiderna radar upp sig och jag försöker ta ledigt så gott det går. Men det känns otroligt skönt med aktivering och jag ser fram emot att bli en fullfjädrad något-inom-high-tech. Jag har också en enorm tur att mitt intresse ligger just runt detta område då Israel inte är kända för att betala ut dåliga löner på sina internationella storföretag. 

Mitt i allt detta har vi ju flyttat också. Lättare sagt än gjort. Men äntligen så börjar vi komma i ordning och jag trivs bättre än jag kunnat ana. Tel Aviv är verkligen en stad som länge har legat mig varmt om hjärtat och jag känner en ständig hunger över att utforska varje vrå i mitt kvarter. 

Nu ska jag ta mig mer tid att uppdatera bloggen, men for now så kommer lite bilder till mamma <3:
Karin och Jenny var på besök från Sverige och vi drack Goldstar
med Avigail.
Glad / Förvirrad - random bar i Tel Aviv.
Utsikten från våran balkong - fantastiskt.
Moran och lillebror Neri - innan avfärd mot
norr och firande av Rosh Hashana (nyår).
Aviad kom från kibbutzen och hälsade på då
Moran hade födelsedag.
Balkongfesten var super - här syns Limor,
Esther och Shay.
Dagen efter så åkte vi med Aviad till kibbutzen för Yom Kipur.
Noam följde också med från Tel Aviv och det blev en kanonhelg.
Janine och Aviad kom åter och häslade på över Sukkot.
På väg till stranden.
Nicole och Janine - öl och sol i sanden.
Vattenpipa och rödvinshäng.

3 kommentarer:

Kim M sa...

Det är inte bara mor din som väntat på ett nytt inlägg. ;-)
Jag förstår att du trivs i TLV. Utforska och njut!

Razi sa...

haha tack Kim! Väntar fortfarande på att få bjuda dig på en kall Goldstar på min balkong:)

Kim M sa...

Tack!
Den dagen kommer.
Och den kommer vara solig och ölen kommer vara extra god!

Skicka en kommentar